Smartslider

Bubbles

Ga met je cursor er overheen om het effect te zien.

Shadow

Met de Smartslider geven we extra dynamiek aan je website. Zo kunnen we belangrijke punten benadrukken en aantrekkelijke call-to-action knoppen creëren. Deze extensie is zo uitgebreid dat hij bijna overal voor in te zetten is... hieronder enkele voorbeelden:

De Smartslider is een bewegings effect / animatie dat wij op maat voor jou maken. Geef aan wat je wilt en (bijna) alles is hiermee te realiseren: van dynamische tekst tot automatisch afspelende video's, van zogeheten "particle" effecten tot compleet op maat geprogrammeerde animaties.

Hieronder voorbeelden van effecten die al mogelijk waren met de Smartslider

en nog een ander tekst effect...

Gewoon een tekst die in komt vliegen

Image is not available

Standaard effecten

Geanimeerde tellers

0%
0%
Play

YouTube video´s

Arrow
Arrow
Shadow

Wat is er nieuw?!

Er zijn twee achtergrond effecten mogelijk. Deze "Particles" en "Shape dividers" bieden talloze variaties.
Hieronder enkele voorbeelden hiervan...

Pirouette effect

Ga met je cursor er overheen om het effect te zien.
Klik met je muis voor nog een effect.

Shadow

Fading dots

Ga met je cursor er overheen om het effect te zien.
Klik met je muis voor nog een effect.

Shadow

Shape divider

Shadow

De Smartslider is een stukje maatwerk wat we graag voor je verzorgen. Wil je meer informatie hierover, bel ons dan op 085 303 63 50 of vul het contactformulier in. Uiteraard geheel vrijblijvend!

 

Het ontwerpen van je logo

Wanneer we bij hetisonswerk.nl voor jouw een logo gaan ontwerpen, dan gaan we ook een logo voor jouw ontwerpen. Dit klinkt misschien als een wat overbodige opmerking, maar dat is het niet! Kijk uit: er zijn namelijk heel wat partijen die met een zgn. stock-logo werken. Dit zijn dus kant-en-klare logo's van de plank, die welliswaar heel gelikt eruit kunnen zien, maar waarvan heel veel (kleur)varianten bestaan of nog gemaakt kunnen worden. Wil je ècht iets van jezelf dat u zal onderscheiden van de rest, dan is een exclusief ontwerp van een grafisch vormgever de beste optie. Exclusief betekent dan ook dat er geen tweede van bestaat of gemaakt wordt en dat je zelf (niet onbelangrijk) ook de eigenaar bent van jouw eigen logo!
 

Goed ontwerp

Om een logo in diverse situaties goed tot z'n recht te laten komen, is het handig als de ontwerper ook verstand heeft van grafische techniek. Een website of briefpapier zijn veelal niet het probleem, maar aan een autobelettering of werkkleding kleven meer randvoorwaarden. Sportsponsoring of ballonopdruk? Uiteindelijk kan jouw logo op heel veel uitingen met diverse technieken gereproduceerd moeten worden! Keuzes die je maakt kunnen op termijn verstrekkende gevolgen hebben bij de praktische toepasbaarheid van jouw logo.
In het voorbijgaan moet een logo goed leesbaar zijn om snel opgepikt te worden door mensen. Daarvoor moet het herkenbaar en duidelijk zijn. Veel mensen die met WordArt van MS-Word een logo maken, verliezen zich in de vele effecten van het programma. Behalve dat ze zich allemaal beperken tot de standaard lettertypes van MicroSoft, zorgen ook de standaard glans- en schaduweffecten voor eenheidsworst. Deze effecten zorgen er, vooral bij overdadig gebruik, ook nog eens voor dat het logo minder goed leesbaar wordt, door onvoldoende contrast. Wij zeggen: zoek de oplossing niet in het effect, maar in een herkenbare vorm en kleurstelling.

Tip: Bekijk een logo ook eens door je oogharen. Is het dan nog goed herkenbaar en/of leesbaar? Jouw logo zal niet altijd onder de meest ideale omstandigheden in beeld komen bij mensen.

Ga naar de logo ontwerpen

Onmisbare tips voor als je teksten gaat schrijven voor je website!

Als je gaat schrijven voor het web denk er dan goed aan dat het een wat andere discipline vereist dan het schrijven voor een blad(papier). Omdat lezen vanaf een beeldscherm lastiger is word de tekst meer gescand dan gelezen. Let er maar eens op.. Het zal je zeker opvallen dat veel mensen webteksten gaan uitprinten als ze het serieus willen gaan lezen.

Een andere reden waarom het schrijven voor internet ofwel je website net even iets anders moet zijn is, omdat het natuurlijk de bedoeling is dat hetgene wat je schrijft goed gevonden wordt op het internet, en zo dus ook je website.

 

Bereid het schrijven goed voor

Bij het schrijven voor het web is het, net als bij alle andere vormen van schrijven belangrijk dat je een goed idee hebt waarover je wilt schrijven. Maar bij het schrijven voor het internet (web) komt nog iets meer kijken. Zoals eerder genoemd is het wenselijk dat de teksten die je gaat schrijven voor het internet gevonden worden in Google en andere zoekmachines.

 

Met andere woorden:

  1. Bedenk welke zoektermen de internetgebruikers zouden kunnen gaan gebruiken wanneer ze op zoek gaan naar het onderwerp waar je over schrijft. Zoektermen bestaan uit één of meerdere woorden, deze dienen meerdere malen verspreid over het artikel gebruikt te worden om de vindbaarheid op het internet te vergroten.
  2. Bij het schrijven van teksten voor het internet is het verstandig de indeling aan te houden van krantenartikelen. Iedere tekst begint met een kop die de inhoud samenvat, gevolgd door de eerste alinea welke een samenvatting van het hele artikel geeft, in de navolgende alinea’s ga je verder in op de inhoud van jouw onderwerp rond het artikel af in de laatste alinea, evt. een conclusie als dit nodig of gewenst is.
  3. Een lezer hoeft dan niet de hele tekst te lezen om te begrijpen waar het over gaat. Wanneer je een krant leest, zul je ook niet alles lezen. Vaak lees je de kop en misschien de eerste alinea van een krantenartikel. Pas daarna besluit je of je het hele artikel gaat lezen. Op internet gebeurt exact hetzelfde. (het is verstandig iedere alinea te beginnen met een koptekstje, deze kleiner als de koptekst van het artikel.)
  4. Mensen gebruiken het internet ofwel google om een oplossing te zoeken voor een bepaald probleem. Of om een behoefte te vervullen of een antwoord te vinden op een vraag die ze hebben. Je begrijpt dat het bij de meeste onderwerpen ondoenlijk is om alles te lezen wat er op het internet over geschreven is.
  5. Een bezoeker bepaald in slechts luttele seconden of ze een webtekst gaan lezen, als deze hun vraag, probleem of behoefte zou kunnen beantwoorden/oplossen of vervullen.
  6. Door de indeling van krantenartikelen te gebruiken voor jouw webteksten, geef je internetgebruikers de kans snel te bepalen of jouw webpagina biedt waar ze naar op zoek zijn.

Do's and Don'ts bij het schrijven voor internet

  • Tekst op websites worden in eerste instantie gescand en niet gelezen door de bezoeker. Maak jouw webteksten daarom dan ook scanbaar. Probeer te schrijven in korte alinea's en gebruik tussenkopjes.
  • Voorkom het gebruik van lange zinnen als je schrijft voor het internet. Het lezen makkelijker door korte zinnen te schrijven die zo veel mogelijk vertellen.
  • Maak jouw teksten niet te lang. Probeer de lengte van jouw teksten te houden tussen de 500 en 700 woorden en niet korter dan 300 woorden.
  • Let goed op spel -en taalfouten. Een tekst met spel -en taalfouten komt nu eenmaal minder geloofwaardig over dan een foutloze tekst.
  • Ofwel controleer altijd je teksten op deze spel –en taalfouten, weet je niet hoe je iets schrijft dan kan je het woord in bijvoorbeeld een word document zetten en de spelling corrigeren of raadpleeg een online woordenboek. Het zal niet altijd helemaal waterdicht zijn maar als je één woord verkeerd schrijft is minder erg, dan dat het door de gehele tekst foutief is.

Bekijk hier de voordelen van ons website-concept!

 

Papierformaten

Papierformaten zijn vastgelegd in eenheidsformaten. Het kenmerk van deze formaten is dat een gehalveerd vel steeds dezelfde verhouding van breedte en lengte heeft als het gehele vel. Bijvoorbeeld: Een A4 formaat is 210 x 297mm. De helft daarvan is een A5 formaat van 148,5 x 210mm.
De kleinste afmeting geven we hierbij altijd het eerst aan. Halvering van de grootste afmeting geeft het hieropvolgende kleinere formaat. Deze halvering en de formaten die daardoor tot stand komen zijn te zien op de onderstaande afbeelding.

Papierformaten

A0

 

1189 x 841 mm

A1

 

841 x 594 mm

A2

 

594 x 420 mm

A3

 

420 x 297 mm

A4

 

297 x 210 mm

A5

 

210 x 148 mm

A6

 

148 x 105 mm

A7

 

105 x 74 mm

A8

 

74 x 53 mm

 

Er zijn vier eenheidsformaten, namelijk de A-reeks, de B-reeks, de C-reeks en de D-reeks. Het grootste vel heet A0, B0, C0 en D0; de steeds gehalveerde vellen heten dan A1, A2, A3, A4, enz. De A-formaten zijn de meest gangbare formaten welke u terug vind in onze shop.

 

Envelopformaten

Bij enveloppen wordt er rekening gehouden met de meest gangbare formaten, al dan niet gevouwen. Wil je regelmatig documenten versturen bestaande uit meerdere A4 vellen die niet gevouwen mogen worden, dan kun je dat doen met een C4 envelop. Een A4 heeft een formaat van 210 x 297mm, maar omdat en stapeltje A4-tjes rondom meer ruimte nodig heeft, is een C4 envelop 229 x 324mm groot gemaakt.
Verzend je vaak één of twee dubbelgevouwen A4-tjes, dan kun je het beste voor de EA5 gaan. 

 

Hieronder enkele envelop formaten:

Envelop formaten

EB4

 

262 x 371 mm

EC4

 

240 x 340 mm

C4

 

229 x 324 mm

EA4

 

220 x 312 mm

C5

 

162 x 229 mm

EA5

 

156 x 220 mm

EA5/6

 

110 x 220 mm

 

 

 

 

 

Enveloppen zijn desgewenst met een links of rechts venster te verkrijgen en omdat wij jouw hele huisstijl kunnen verzorgen houden wij hier rekening mee... uiteraard in overleg met jouw. Mocht je niet weten welk formaat envelop je het beste bij jouw wensen past, dan adviseren wij je hier graag over! Neem vrijblijvend contact met ons op!